loading...
هواداران بارسا ومسی
mohamadnabavi بازدید : 128 یکشنبه 30 تیر 1392 نظرات (0)

 فصل تابستان همیشه با اخبار مختلف و جنجالی در مورد ترانسفر ستارگان دنیای فوتبال همراه است مگر اینکه پای جام جهانی یا مسابقات یورو وسط باشد! در این میان اعداد و ارقام مختلفی مطرح می شود و در نهایت بازیکنان بزرگ بین تیم های مختلف رد و بدل می شوند. آشکارا همه این انتقال های پر سرو صدا جواب نمی دهند و گاهی منتقدان و تحلیلگران این نوع انتقال ها را ننگی برای مدیر مربوطه به حساب می آورند.

 

 فصل تابستان همیشه با اخبار مختلف و جنجالی در مورد ترانسفر ستارگان دنیای فوتبال همراه است مگر اینکه پای جام جهانی یا مسابقات یورو وسط باشد! در این میان اعداد و ارقام مختلفی مطرح می شود و در نهایت بازیکنان بزرگ بین تیم های مختلف رد و بدل می شوند. آشکارا همه این انتقال های پر سرو صدا جواب نمی دهند و گاهی منتقدان و تحلیلگران این نوع انتقال ها را ننگی برای مدیر مربوطه به حساب می آورند.

 

 

حالا در این فرصت قصد داریم گران قیمت ترین ترانسفرهای تاریخ فوتبال را بررسی کنیم. اما ذکر یک نکته ضروری است که سایت انگلیسی گل برای مقایسه ترانسفرهای گران قیمت تاریخ از واحد پولی پوند استفاده کرده است. مشخص است که اگر در این مقایسه از واحد پولی یورو استفاده کنیم با یک رده بندی متفاوت روبرو خواهیم شد.

 

1.کریستیانو رونالدو

از منچستریونایتد انگلیس به رئال مادرید اسپانیا

سال 2009

80 میلیون پوند

 

کریس رونالدو یی که از اسپورتینگ لیسبون به منچستر فرگوسن اضافه شده بود با دریبل های خلاقانه و حرکات سریعش کم کم به یک ستاره محبوب تبدیل شد. این الماس پرتغالی در اولدترافورد تراش خورد و به یک گلزن قهار تبدیل شد. رئال مادرید هم که نشان داده همیشه علاقه خاصی به خرید ستاره های شیاطین سرخ داشته است با ثبت یک رکورد جدید این بازیکن را به سانتیاگوبرنابئو برد. البته آنها از راه فروش پیراهنش به راحتی توانستند این سرمایه را به جیب بازگردانند! به علاوه رونالدو هم از همان سال اول گل های فراوانی برای رئال به ثمر رساند و به ستاره نخست قوهای سپید مادرید بدل شد. هرچند حضور بارسلونا و ستاره آرژانتینی اش، لیونل مسی، باعث شد رونالدو نتواند به جام های قهرمانی متعدد برسد و در زمینه کسب توپ طلا هم از مسی عقب بماند، نمی توان این ترانسفر را ناموفق ارزیابی کرد چون او همین حالا هم به عنوان یکی از موفق ترین و بهترین بازیکنان دنیای فوتبال شناخته می شود.

 

2.زلاتان ایبراهیموویچ

از اینترمیلان ایتالیا به بارسلونا اسپانیا

سال 2009

60.7 میلیون پوند

 

زلاتان مهاجمی است که با کلمه تعصب بیگانه است و جزو مهاجمان خانه به دوش اروپا به حساب می آید؛ ورژن تکامل یافته آنلکا! اما او از همان روزهایی که در آژاکس آمستردام هلند گلزنی می کرد نشان داد مهاجمی قهار در کلاس جهانی است. او با یوونتوس و اینتر ایتالیا به قهرمانی رسید و هر جا رفت جام گرفت اما ماندگار نشد. وی سال گذشته هم با پاریس سن ژرمن به قهرمانی لیگ یک فرانسه رسید و خود او هم توانست رکورد گلزنی پاپن را بشکند. اما انتقال زلاتان از اینتر به بارسلونا بدون شک یک انتقال ناموفق بود. کاتالانی ها ناپرهیزی کردند و برای تقویت خط حمله خود حاضر شدند اتوئو را به جوزپه مه آتزا فرستاده، زلاتان را جایگزین کنند. اما ستاره سوئدی هرگز با جو باشگاه بارسلونا خو نگرفت و با گواردیولا، سرمربی وقت بارسا هم دچار مشکل شد. او نمی توانست در تیمی بازی کند که مسی بازیکن هدف است و پاس، یک قانون اساسی!

 

3.کاکا

از آ ث میلان ایتالیا به رئال مادرید اسپانیا

سال 2009

56میلیون پوند

 

کاکا، ستاره برزیلی که با میلان آنچلوتی به همه چیز رسید. او در کنار ستارگانی چون سیدورف، پیرلو و شوچنکو میلان را به بهترین تیم ایتالیا و اروپا تبدیل کرده بود و در سایه درایت کارلتو یک ستاره محبوب و مشهور شده بود. اما بدترین انتخاب، سفر به مادرید بود. کاکا هرگز در سانتیاگو برنابئو نتوانست سایه ای از بازی های درخشانش در سن سیرو را به نمایش بگذارد. البته او هر بار وارد زمین شد گوشه هایی از بازی هنرمندانه خود را ارائه کرد و توپ را وارد دروازه حریفان کرد اما با بررسی برآیند تمام بازی های او به یک جواب می رسیم: انتقال کاکا به اسپانیا ناموفق بود! حالا او امیدوار است با ورود کارلتو به مادرید، دوباره همان کاکای سابق شود؛ این بار برای تماشاگران رئال!

 

4.ادینسون کاوانی

از ناپولی ایتالیا به پاریس سن ژرمن فرانسه

سال 2013

55.6 میلیون پوند

 

کاوانی دو فصل است که با گلزنی های پیاپی در لیگ سری آ و با پیراهن ناپولی، به هدف شماره یک اکثر تیم های قدرتمند اروپایی تبدیل شده است. دی لورنتیس، رئیس ناپولی به هیچ وجه راضی نبود این جواهر اروگوئه ای را از دست بدهد ولی کاوانی بالاخره توانست ناپل را ترک کرده به پاریس برود و پیراهن پی اس جی را بر تن کند. به ثمر رساندن سی گل در سری آ و یا نزدیک شدن به این رکورد اصلا کار ساده ای نیست اما کاوانی ثابت کرد می تواند ماموریت های این چنینی را با موفقیت به پایان برساند. او مشتریان دست به نقدی داشت ولی ترجیح داد در لیگ یک فرانسه به بازی ادامه دهد. بعدها می توان در مورد این انتقال و احتمال موفقیت کاوانی در فرانسه نظر داد.

 

5.زین الدین زیدان

از یوونتوس ایتالیا به رئال مادرید اسپانیا

سال 2001

45.6 میلیون پوند

 

اسطوره فرانسوی با پیراهن یوونتوس توانایی های خود را به جهان اثبات کرد و با پیراهن تیم ملی فرانسه هم به قهرمانی جام جهانی 98 رسید. او در جام جهانی 2006 آلمان هم تنها یک قدم با تکرار این افتخار فاصله داشت؛ البته اگر ماتراتزی در کار نبود! زیدان محوری ترین بازیکن رئال کهکشانی پرز بود که در سایه مربیگری دل بوسکه به قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا رسید. گلی که او در فینال رقابت ها وارد دروازه بایر لورکوزن کرد هنوز هم از زیباترین صحنه های فوتبالی است. انتقال او به مادرید برخلاف بیشتر تصمیمات پرز کاملا عاقلانه و سودآور بود. زیدان هم در باب تبلیغات و هم از نظر فنی به درد رئالی ها خورد و این روزها هم در کنار آنچلوتی است تا دورانی جدید پس از مورینیو در سانتیاگوبرنابئو آغاز شود.

 

رده های بعدی لیست:

 

لوییس فیگوی پرتغالی سال 2000 یاغی گری را معنی کرد و از بارسلونا به اردوگاه دشمن، به رئال مادرید پیوست تا عضوی از تیم کهکشانی باشد. پرز آن روزها 37 میلیون پوند برای این انتقال هزینه کرد. نفر بعدی، هرنان کرسپو، ماشین گلزنی آرژانتینی است که در سال 2000 با قراردادی 35.5 میلیون پوندی از پارما به لاتزیو رفت. داوید ویا که این روزها نیوکمپ را ترک کرده به اتلتیکو مادرید پیوسته است در سال 2010 با انتقالی 34.2 میلیون پوندی از والنسیا به بارسلونا آمد. و بالاخره یک دروازه بان: نفر نهم لیست جان لوئیجی بوفون، دروازه بان سرشناس و موفق یوونتوس و تیم ملی ایتالیاست که در سال 2001 با انتقالی 32.6 میلیون پوندی به دل آلپی آمد. و نفر دهم لیست، روبینیو، ستاره برزیلی است که امسال در آخرین لحظات در میلان ماندنی شد و به سانتوس نرفت. او در سال 2008 با قراردادی 32.5 میلیون پوندی از رئال مادرید به منچسترسیتی انگلیس رفت.

 

اما اگر بخواهیم واحد پولی یورو را مبنای مقایسه در نظر بگیریم جدول گران قیمت ترین ترانسفرهای فوتبال دنیا بدین شکل خواهد بود:

 

1.کریستیانو رونالدو – سال 2009 – 93.5 میلیون یورو

2.زین الدین زیدان – سال 2001 – 75 میلیون یورو 

3.زلاتان ایبراهیموویچ – سال 2009 – 69 میلیون یورو

4.کاکا – سال 2009 – 65.1 میلیون یورو

5.ادینسون کاوانی – سال 2013 – 63 میلیون یورو

6.لوییس فیگو – سال 2000 – 58.5 میلیون یورو

7.هرنان کرسپو – سال 2000 – 53.6 میلیون یورو

8.جان لویئیجی بوفون – سال 2001 – 49.2 میلیون یورو

9.روبینیو – سال 2008 – 49 میلیون یورو

10.کریستین ویری – سال 1999 – 48.3 میلیون یورو

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما بهترین مربی جهان کیست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4319
  • کل نظرات : 385
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 448
  • آی پی امروز : 118
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 4,136
  • باردید دیروز : 260
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,136
  • بازدید ماه : 7,746
  • بازدید سال : 44,821
  • بازدید کلی : 604,823