loading...
هواداران بارسا ومسی
mohamadnabavi بازدید : 55 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)

جراردو مارتینو سرمربی جدید بارسلونا در آرژآنتین در کنفرانسی خبری شرکت کرد

جراردو مارتینو، سرمربی سابق تیم ملی پاراگوئه حالا سرمربی باشگاه بارسلوناست . او که امروز به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید تیم کاتالان معرفی شد، در کنفرانسی خبری در آرژانتین شرکت کرد. 

اولین کنفرانس خبری جراردو مارتینو به عنوان سرمربی بارسا

صحبت های کامل تاتا مارتینو به شرح زیر است:

 

همه اعضای خانواده نیولز اولدبویز و شما روزنامه نگاران را به خاطر تمام رفتارهای محبت آمیز تان در طول این دوران در آغوش می گیرم و از همه تان متشکرم

جراردو مارتینو سرمربی جدید بارسلونا در آرژآنتین در کنفرانسی خبری شرکت کرد

جراردو مارتینو، سرمربی سابق تیم ملی پاراگوئه حالا سرمربی باشگاه بارسلوناست . او که امروز به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید تیم کاتالان معرفی شد، در کنفرانسی خبری در آرژانتین شرکت کرد. 

اولین کنفرانس خبری جراردو مارتینو به عنوان سرمربی بارسا

صحبت های کامل تاتا مارتینو به شرح زیر است:

همه اعضای خانواده نیولز اولدبویز و شما روزنامه نگاران را به خاطر تمام رفتارهای محبت آمیز تان در طول این دوران در آغوش می گیرم و از همه تان متشکرم

در این ساعات از روز، آنچه مرا بیشتر از همه نگران می کند، ماجرای قرارداد و موضوع شناخت هر چه سریعتر بازیکنان تیم است.

هدایت بارسلونا این فرصت را در اختیار تو قرار می دهد که بهترین بازیکن دنیا را هدایت کنی . در تمرینات روزمره و با توجه به شناخت دو طرفه ای که وجود دارد، تلاش می کنیم که بتوانیم از مسی حمایت کرده و او همچنان به عنوان یک بازیکن بی نظیر به کارش ادامه دهد.

باتوجه به دیدگاه منتقدانه ای که من دارم و درمورد فوتبال آرژانتین آن را بروز دادم، تنها چیزی که می توانم بگویم این است که دوست دارم در داخل گود باشم تا بتوانم به صحبت هایی که برزبان می آورم ادامه دهم.از این جایگاهی که الان در آن قرار دارم، به نظرم چندان دلنشین نیست که بخواهم در مورد مسائل مختلف صحبت کنم. من ترجیح می دهم که این صحبت ها را در بارسلونا برزبان بیاورم. من از افکارم در مورد فوتبال آرژآنتین خوشم می آید ولی در آینده وقتی وارد گود باشگاه بارسلونا شدم دراین باره صحبت بیشتری خواهم کرد.

این شرایط برای من خیلی ویژه است ونه برای بارسلونا (بازی سوپرکاپ اسپانیا مقابل اتلتیکومادرید).بارسلونا به این سبک بازیها عادت دارد. این یک مقدمه برای شروع فصلی است که مملو از سفرها و بازیهای بین المللی است و در پایان ماه آگوست لیگ شروع می شود.

درک می کنم که گاهی وقتها قرعه به نام تو می افتد . گاهی وقتها تمایلاتی وجود دارد و گاهی شرایطی هست که گاهی وقتها تو را به یک جا نزدیک می کنند و در برخی شرایط دیگر به آنجا نزدیک نمی شوی. ما این اجبار را حس می کنیم تا به عنوان یکی از گروه های سرمربیان آمریکای جنوبی و آرژانتینی در اروپا کارمان را شروع کرده و تلاش کنیم تا اوضاع خوب پیش بروند و به بهترین نحو ممکن نماینده روساریو و آرژانتین باشیم.

این چالش بزرگی است. همه اینها در کارنامه ورزشی من خیلی مهم بوده اند. باید این بازتاب بزرگی داشته باشد.

ما شرایط باشگاه و تاریخچه باشگاه را درک می کنیم. باید به سبک بازی باشگاه احترام بگذاریم و این ما هستیم که باید خودمان را با این سبک تطبیق دهیم. و ببینیم که به چه سبکی تیم بازی می کند. ما باید سیستم خود را در تیم اعمال کنیم . در تیمی که غنی است و در طول این سالها کارهای بزرگی انجام داده است.

من هیچ وقت شرط و شروط و بندهای خاصی برای قراردادم تعیین نمی کنم (شنیده می شد که مارتینو ممکن است بندی برای جدایی از بارسلونا در صورت فراهم شدن شرایط هدایت تیم ملی آرژآنتین در قراردادش قرار دهد.)

هنوز نمی دانم که چه زمانی کارم را با بارسلونا شروع می کنم. باید به بارسلونا بروم و برای پاسخ دادن به این سوالات شرایط را ارزیابی کنم.باید در ابتدا در مورد مسائل قراردادمان با هم صحبت کنیم.

در یک سال و نیم اخیر، از زمانی که کارمان را شروع کردیم تا به پایان بردیم، شرایط متعددی را پشت سرگذاشتیم. ما فصل را برای جنگیدن برای عدم سقوط به دسته پائین تر آغاز کردیم ولی در نهایت شرایط را به نحوی به پایان بردیم که نام نیولز اولدبویز بر سر زبان های همه بود. آن هم در شرایطی بود که بازیکنی مثل ناچو (اسکوکو) به اینتر پورتو الگره رفت و ترزگه به تیم ما آمده بود.

گاهی وقتها یکی در بخشی از کارنامه ورزشی اش ، بدون ارزیابی خاصی صحبت هایی را برزبان می آورد که در آینده ممکن است رخ دهد. چون با وجودی که همه ما خوش بین هستیم (نسبت به آنچه در آینده ممکن است برایت رخ دهد)، شرایطی هست که از حد تصور هم فراتر است.برای من از این اتفاقات زیاد افتاده: از هدایت تیم ملی پاراگوئه گرفته تا حضور در یک جام جهانی و قهرمانی با نیولز اولدبویز تا این شرایط (هدایت بارسلونا) . اینها شرایط فوق العاده ای هستند که هنوز من نتوانسته ام همه چیز رادر جایگاه واقعی اش قرار دهم.

کاملا مشخص است که بارسلونا موسسه ای است که مدتهاست که فرم تعریف شده ای دارد. این بخشی از زندگی و رشد فوتبالی است. این ما هستیم که باید خودمان را با این دنیای فوتبال هماهنگ کنیم.

یکی از مسائل پیش رو این است که باید با مسئولان بارسلونا در مورد اعضای کادر فنی تیم مدنظرم با هم مذاکره کنیم.

جزئیات شرایط ایجاد شده را به صورت دقیق نمی دانم ولی شکی ندارم که خورخه و لیونل (مسی) قطها با سران باشگاه بارسلونا صحبت کرده اند و نظرشان را ابراز کرده اند و این در آمدن ما نقش داشته. درصدتاثیرگذاری هریک از افراد را واقعا نمی دانم ولی باید از تمام فوتبال آرژآنتین تشکر کرد . چون حس می کنم که شرایطی است که خیلی از افراد برای ما خوشحالند؛ چرا که قطعا کادر فنی تیم ما نیز آرژانتینی خواهد بود.

به نظرم مهم و اساسی این است که روز به روز پیش برویم تا اینکه کم کم احساس راحتی کرده و حس مشاارکت در تیم به ما دست بدهد و بتوانیم رابطه خوبی را با بازیکنان تیم ایجاد کنیم.

من باید از تمام کسانی که دراین میان همکاری کرده اند که این فرصت در اختیار ما قرار بگیرد، تشکر کنم. من با احترام به دوران حضورم در نیولز اولدبویز، یادآوری می کنم که سبک بازی تیممان ، با توجه به قابلیت های فوتبالی بازیکنانمان تعریف می شد. این سبکی بود که بازیکنان تیم هم با بازی کردن با این سبک احساس راحتی می کردند. آنها نفوذ می کردند و توانستیم یک سال و نیم به این ترتیب کار کنیم. خیلی از بازیکنانی که من در تیم های دیگر و در پاراگوئه هدایتشان را برعهده داشتند، با ما تماس گرفته اند تا از ما حمایت کنند. تمام آنچه مرتبط با نیولز اولدبویز است، مدیران، بازیکنان و تماشاچیان تیم،.. ما در خانه مان هستیم و تلاش می کنیم که به بهترین نحو ممکن کارمان را انجام دهیم. مطمئنا این فرصت به ما دست نمی دهد تا از بازیکنان تیم تشکر کنیم کسانی که نقش پررنگی در تمام این مسیر داشتند.

باید با هر شرایطی کنار آمد. باید با تمام شرایطی که در لحظه پیش می آید، بلافاصله تطبیق پیدا کرد و بلافاصله آنها را شناخت و روز به روز تلاش کرد تا اوضاع را بهبود بخشید. تمام آنچه در بارسلونا رخ داده، فراتر از تمام اینهاست. چون درغیراین صورت این تعریف و تمجید می شود و این احترام و ویژگی ها متعلق به موسسه و تیم است. تنها چیزی که امیدواریم رخ دهد، این است که هرچه سریعتی با شرایط تطبیق بیابیم. باید از داخل مجموعه درک کنیم که اوضاع به چه ترتیبی است و در شرایط مناسب قرار بگیریم.

شرایطی برایم فراهم شد (پیشنهادات کاری مالاگا و رئال سوسیداد) که قابل توضیح نیستند و در برخی موارد شرایط در نیولز اولد بویز ، به نحوی پیش می آمد که نمی توانستم به چیز دیگری فکر کنم. زمانی که حضورم در نیولز اولدبویز به پایان رسید، یک هفته سعی کردم که استراحت کنم و خب..بعد از آن این فرصت فراهم شد.

من نمی توانم از گفتن اینکه واقعا از تماس سران بارسا احساس غرور می کنم دست بکشم. واقعا افتخار می کنم که فرصت همکاری با بارسلونا برایم فراهم شده. بعید می دانم که حرف بیشتری برای گفتن مانده باشد. من اصلا توقعش را نداشتم. چون در دنیا تیم هایی هستند که تمریناتشان را آغاز کرده اند. در برخی از کشورها که حتی لیگ هم شروع شده است.من خودم را برای استراحت کردن آماده کرده بودم و درانتظار پیشنهاد کاری بودم.قطعا نمی توانم بگویم که در انتظار چنین پیشنهادی بودم؛ چون این پیشنهاد، پیشنهادی غیر منتظره بود.من واقعا سورپرایز شدم
 
 
تا ساعات آتی همه چیز را هماهنگ می کنیم و تعیین می کنیم که چه زمانی به اسپانیا سفر خواهم کرد.
 
 
مارتینو ادامه داد: مهمترین چالش پیش روی من این است که خودم را در باشگاهی در این حد و اندازه جا بیندازم. اینکه بتوانم این کار را با افرادم به بهترین نحو ممکن و هرچه سریعتر انجام بدهم، خیلی خوب می شود. بعد از آن همان اتفاقی می افتد که در تمام تیم های با پرستیژ رخ می دهد: مدعی بودن درتمامی رقابت هایی که در آنها شرکت می کنیم.
 
مارتینو: این یک گام بزرگ در کارنامه مربی گری من است ؛ اهمیت رختکن بارسلونا، با حضور لیو، شرایطی را فراهم می کند که هر سرمربی ای آرزوی حضور در آن را دارد. آنچه یک سرمربی آرزومند است این است که در این شرایط هدایت تیم را در دست بگیرد.
 
 
مارتینو صحبت هایش را شروع کرد:« کاملا روشن است که این شانس کاری خیلی مهمی است. از یک سو متاسفم که این فرصت کاری فراهم آمده. من از سران بارسلونا واقعا متشکرم که به من توجه داشته اند و به من و اعضای کادر فنی و کار من توجه کرده اند.»
دقایق ابتدایی مراسم معارفه جراردو مارتینو در روساریو. خبرنگاران در حال ورود به استادیوم کوچک هستند.
 
خبرنگاران آرژانتینی متعددی دراین کنفرانس خبری شرکت داشتند. مارتینو یک شانس خوب دارد؛ او اولین سرمربی دنیاست که می تواند مسی و نیمار را در کنار هم هدایت کند. چالش هماهنگی این دو ستاره در کنار هم یکی از چالش های پیش روی این مربی بزرگ است.
 

 

این کنفرانس مطبوعاتی امروز صبح ترتیب داده شد و به همین دلیل خبرنگاران خارجی کمی توانستند خود را به این برنامه برسانند اما ازدحام خبرنگاران آرژانتینی به اندازه ای است که به جای برگزاری جلسه در سالن مخصوص کنفرانس مطبوعاتی، این مصاحبه در یک استادیوم کوچک برگزار می شود
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما بهترین مربی جهان کیست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4319
  • کل نظرات : 385
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 448
  • آی پی امروز : 107
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 2,424
  • باردید دیروز : 260
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,424
  • بازدید ماه : 6,034
  • بازدید سال : 43,109
  • بازدید کلی : 603,111