loading...
هواداران بارسا ومسی
mohamadnabavi بازدید : 116 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

مربی جدید بارسلونا باید روحیه بازیکنان را بالا ببرد و البته مشکلات دیگر را هم برطرف کند.

مارتینو

به جز آنهایی که به رئال مادرید نزدیک هستند، مربی‌گری بارسلونابی‌تردید شغلی رویایی برای تمامی مربیان است. هدایت این تیم درخشان بارسا فرصتی است که تنها عده معدودی آن را می‌یابند 
و جراردو مارتینو هم خودش گفته که افتخار می‌کند که مربی بارسلونا شده است. اما این افتخار همراه است با مسئولیت. در واقع مشکلات بسیاری هست که این مربی 50ساله باید برطرف کند.

اولین کار مربی آرژانتینی این است که روحیه تیم را بالا ببرد. بازیکنان از رفتن تیتو ویلانووا به دلیل سرطان ناراحت هستند. کاپیتان کارلس پویول گفته: «ضربه سختی به ما خورده. این ضربه بسیار سنگین بود.»

مربی سابق نوولز اولدبویز باید بسیار سریع جایگاهش را تثبیت کند. آمدن او در اواخر جولای یعنی این که بخش زیادی از پیش‌فصل را از دست داده است. هرچند که بسیاری از بازیکنان او هنوز از مرخصی جام کنفدراسیون‌ها برنگشته‌اند.

یکی از این بازیکنان نیمار است که تنها خرید بارسلونا برای فصل پیش رویش بوده.اما کاتالان‌ها با تاتا باید پیش از آغاز فصل که به زودی از راه می‌رسد بازیکنان دیگری هم بخرند. از جمله یک مدافع میانی در کلاس جهانی.

پویول 35 سال دارد و در 60 دیدار رسمی تیمش در فصل گذشته تنها 22 بار بازی کرد. او دوران اوجش را پشت سر گذاشته و مدت‌هاست مصدومیت زانو اذیتش می‌کند. او دارد به پایان دوران بازی‌اش می‌رسد و باید جانشینی برایش بیاید. بارسا فصل گذشته نتوانست مدافعی بخرد و به همین دلیل در دفاع ضعف داشت. مارتینو باید این عیب را برطرف کند.

بازیکن دیگری که از دوران اوجش عبور کرده چابی است. این هافبک در فصل‌های اخیر کند شده و هرچند هنوز به‌شدت مهم است اما دیگر مانند گذشته نمی‌تواند هر هفته دو بار بازی کند. مربی جدیدش باید به او استراحت مناسبی بدهد تا او بتواند به درخشش ادامه دهد. او باید آینده سسک فابرگاس را هم مشخص کند که اخیرا باز هم منچستریونایتد برایش پیشنهاد داده است.

چابی به غروب نزدیک شده. تیاگو هم به بایرن مونیخ رفته. سسک بازیکنی است که بارسا می‌تواند برای فصل‌های بعد روی او حساب کند. اگر مارتینو هم این حس را داشته باشد باید باشگاه را متقاعد کند که او را نگه دارد و باید این بازیکن را مجاب کند که آینده او در نوکمپ است. اگر نه باید حتما هافبک جدیدی خریده شود.

اما اولویت‌های مهم دیگری هم هستند. بارسا پس از رفتن داوید ویا به اتلتیکو مادرید دنبال مهاجم است و البته با رفتن اریک آبیدال خرید یک مدافع کناری تدافعی‌تر هم گزینه مناسبی خواهد بود. در باخت بارسا به بایرن در فصل گذشته هم دنی آلوز و هم جوردی آلبا به پیش می‌تاختند و فضای پشتشان خالی می‌ماند. باشگاه البته ایده‌های خودش را خواهد داشت اما مارتینو باید تصمیم بگیرد چه بازیکنی می‌خواهد. خاویر فائوس، رییس بخش مالی بارسلونا گفته: «برای مربی جدید پول کافی داریم تا بتواند بازیکنانی را که می‌خواهد بخرد.»

مارتینو باید سیستمی مناسب طراحی کند که از نیمار و لیونل مسی بهترین بازی را بگیرد. از او پرسیدند این دو نفر چگونه کنار هم بازی خواهند کرد و او گفت: «ما باید با تمامی وضعیت‌ها سازگار شویم و به آنها عادت کنیم.»

او در نهایت باید خود را ثابت کند. کم پیش آمده یک مربی غیراروپایی مستقیما هدایت یک تیم بزرگ قاره را در دست بگیرد و مربیان اهل آمریکای جنوبی در گذشته خیلی موفق نبوده‌اند. مانوئل پیگرینی از شیلی بسیار عالی کار کرده و النیو اررا موفقیت‌های بسیار درخشانی را در دهه 1960 در بارسا و سپس اینتر رقم زده. اما سزار لوییس منوتی، قهرمان جام جهانی 1978 با آرژانتین نتوانست در تنها فصل حضور در نوکمپ تاثیر زیادی از خود به جا بگذارد. کارلوس بیانکی، مربی بوکا هم در رم و اتلتیکو مادرید دوران درخشانی نداشت.

مارتینو چهارمین مربی آرژانتینی و پنجمین مربی اهل آمریکای جنوبی این تیم است (انریکه فرناندس ویولا از اروگوئه دو بار در سال‌های 1947 تا 1950 فاتح لالیگا شد). او تیمی را به ارث برده که تا همین فصل پیش بهترین تیم دنیا نامیده می‌شد و از سال 2008 تاکنون قهرمانی‌های بسیاری کسب کرده بود. بهترین فوتبالیست دنیا، مسی در جمع بازیکنان این تیم است و جذاب‌ترین بازیکن جوان دنیا، یعنی نیمار هم در آن حضور دارد. تاتا کارهای بسیاری دارد که باید انجام دهد.


برچسب ها مارتینو ، ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما بهترین مربی جهان کیست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4319
  • کل نظرات : 385
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 448
  • آی پی امروز : 105
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 2,154
  • باردید دیروز : 260
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,154
  • بازدید ماه : 5,764
  • بازدید سال : 42,839
  • بازدید کلی : 602,841