loading...
هواداران بارسا ومسی
mohamadnabavi بازدید : 97 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

*این روزها بازار نقل و انتقالات هنوز داغ است هر روز سخن از آمدن و رفتن کسی است و بازار شایعه کم کاسبی ندارد!!! اما همیشه افرادی هستند که اخبار پیرامون آنها میچرخد و همه نگاهها را به خودشان جذب کرده اند.

بیل و نیمار


*یکی از این افراد "نیمار" برزیلی و دیگری  "گرت بیل" ولزی است.تکلیف نیمار که مشخص شد امسال را باید کنار بزرگان بارسلونا توپ بزند.اما گرت بیل هنوز مردد است.

*این روزها بازار نقل و انتقالات هنوز داغ است هر روز سخن از آمدن و رفتن کسی است و بازار شایعه کم کاسبی ندارد!!! اما همیشه افرادی هستند که اخبار پیرامون آنها میچرخد و همه نگاهها را به خودشان جذب کرده اند.

بیل و نیمار


*یکی از این افراد "نیمار" برزیلی و دیگری  "گرت بیل" ولزی است.تکلیف نیمار که مشخص شد امسال را باید کنار بزرگان بارسلونا توپ بزند.اما گرت بیل هنوز مردد است. هر روز خبری درباره او منتشر میشود و از رئالی میگویند که بدجور توی نخش است و بعضی جاها گفته اند که حاضرند 100میلیون یورو هم در صورت لزوم برایش بپردازند.

پرس برای خرید بیل عازم لندن می شود



*اما همیشه این سوال مطرح است که "گرت بیل بهتر است یا نیمار؟؟؟" برای اولین بار است که میشود گفت تقریبا یک سوال درست مطرح شده است چون این دو تقریبا در یک پست با تفاوت هایی که تیم ها و سبک بازی ها دارند بازی می کنند..."گوش چپ".

*کمی درباره آنها بیشتر بدانیم..."گرت فرانک بیل" متولد 16 ژوئیه 1989 (روز و ماه تولدمون یکیه عجب تصادفی!!!) در "کارویف" ولز ابتدا دفاع چپ بازی میکرد و بعد از آمدن به تاتنهام با توجه به سبک تیمی و نفوذهایی که در خط دفاعی داشت تبدیل به یک بازیکن تهاجمی شد و اکنون در پست هافبک متمایل به چپ بازی میکند.

پیشنهاد 100 میلیون یورویی پاریسن ژرمن به بیل



*2005-2006 را در جوانان "ساوت همپتون" و 2006-2007 را در بزرگسالان این باشگاه گذراند.و از سال 2007 تاکنون در تاتنهام توپ میزند.و از سال 2006 عضو تیم ملی "ولز" است.شروع اوج بازی او از سال 2009-2010 بود.

*سال2011 و 2013 بهترین بازیکن جوان لیگ جزیره شد.

*اما "نیمار" همه میشناسیمش شاید تمام زندگینامه اش را هم حفظ باشیم اما بهتر است کمی درباره اش بنویسم..."نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور"(چقدر از این اسم های بلند دوست دارم مثل "رونالدو ده آسیس موریرا" یا همون رونالدینیو خودمون!!!) متولد 5 فوریه 1992 در "موگی داس کروزس"  برزیل...سه سال از گرت بیل کوچکتر است.1999-2003 را در تیم جوانان سانتیستا و 2003-2009 را در جوانان سانتوس گذراند و از سال 2009-2012 در بزرگسالان سانتوس تو میزد.
*افتخارات فردیش از این قرار است:

  • بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی 2011
  • بهترین بازیکن کوپا لیبرتادورس 2011
  • بهترین بازیکن Sudamericana Recopa 2012
  • بازیکن جوان سال : 2011
  • کفش طلا 2010، 2011، 2012 ( بیشترین گل در همه رقابت در برزیل)
  • بهترین گلزن جام حذفی برزیل 2010
  • بهترین گلزن جوانان قهرمانی آمریکای جنوبی 2011
  • بهترین گلزن مسابقات قهرمانی 2012
  • بهترین گلزن کوپا لیبرتادورس 2012
  • بهترین بازیکن جام کنفدراسیون ها 2013

*هم گرت بیل هم نیمار طرفداران و مخالفان خودشان را دارند مثلا درباره گرت بیل "زین الدین زیدان" اسطوره فوتبال رئال مادرید میگوید:"او گل های تماشایی و مهمی به ثمر میرساند،بسیار سریع،ماهر و هیجان انگیز است" و "پله" اسطوره فوتبال جهان  درباره نیمار پا را فراتر از این ها میگذارد و میگوید:"نیمار از مسی هم بهتر است" (البته گویا بعدا حرفش را پس میگیرد!!!!) اما در کل نشان دهنده قدرت نیمار است.

*بیل و نیمار شباهت های زیادی دارند هر دو متمایل به چپ بازی میکنند،سرعتی هستند،با تکنیک هستند،قدرت دریبل زنی بالا دارند،ضربات محکمی دارند و ضربات ایستگاهی را هم خوب میزنند و هر دو خوی هجومی دارند.

*اما این دو بازیکن تفاوت هایی هم دارند مثلا نیمار راست پاست و بیل چپ پا!!!

*اما اگر بخواهیم دقیق تر بررسی کنیم چطور؟؟؟ واقعا کدام یک بهترند؟؟؟به چند نکته در زیر اشاره میکنم:

*برای "حمله" هر دو ویران کننده عمل میکنند و با استفاده از سرعت و قدرت دریبل زنی بالایشان مهار کردنشان واقعا سخت میشود...اما اگر بخواهیم زهر حملات این دو بازیکن را مقایسه کنیم حملات نیمار زهر دارترند و قدرت حمله ای نیمار نسبتا بهتر از بیل است.

*در قدرت دفاعی اما "بیل" بهتر عمل میکند.از آنجا که هم سابقه دفاعی داشته و هم پستی که بازی میکند اینگونه می طلبد پس در باز پس گرفتن توپ میتواند بهتر از نیمار عمل کند.

*دقت سر زنی و پاس های بلند بیل بهتر از نیمار است اما نیمار در پرش و پاس های کوتاه یک سر و گردن از بیل بالاتر است.

*ضربات ایستگاهی و دقت شوت نیمار خیلی بهتر از بیل است.اما گرت بیل نیز شوت های پر قدرت و ضربات ایستگاهی خوبی را روانه دروازه ها میکند که کار هر دروازه بانی را برای گرفتنش سخت میکند.

*"قدرت تکل زنی" و "قدرت انحراف" گرت بیل بسیار بهتر از نیمار است که این امر برای در اختیار داشتن توپ بسیار موثر است.همچین از "تعادل بدنی" نسبتا بهتری نسبت به نیمار برخوردار است.و از نیمار در زمین "استقامت" بیشتری نشان میدهد.

*در مقابل نیمار در کنترل توپ بسیار عالی عمل میکند،قدرت انفجاری بسیار بهتری نسبت به بیل دارد و سرعت دریبلش نسبتا بهتر از بیل است.اما در سرعت فردی بیل کمی بهتر عمل میکند اما نیمار هم دست کمی از او ندارد و هردو بازیکنان سرعتی هستند.

*تکنیک فردی نیمار بسیار بالاتر از بیل و سایر بازیکنان هم دوره اش است.سبک بازی نیمار بیشتر به "رونالدینیو" میخورد با کمی تفاوت و سبک بازی بیل ما را به یاد "دنی آلوز" خودمان موقع نفوذ به جلو یا "والکات" و... می اندازد.

*و چیزی که کمی نگران کننده به نظر میرسد،"کار تیمی" است.بیل نسبت به نیمار در کارهای تیمی بهتر شرکت میکند،شاید به خاطر سبک بازی تیمی اش و موقعیت جایگیری در تیمش باشد.نیمار کمی از او جلوتر بازی میکند و ممکن است با افراد کمتری در ارتباط باشد و همچین قدرت تکنیک بسیار بالا و دریبل زنی فوق العاده نیمار او را به تک روی بیشتر تشویق میکند.جای نگران کننده این موضوع این است که بارسلونا یک تیم کاملا مبتنی بر کار تیمی است.

*من به شخصه معتقدم که هر دو این بازیکنان بسیار عالی عمل میکنند،فقط کافی ست در زمان درست در مکان درست در تیم قرار بگیرند.
هر کدام ویژگی های منحصر بفرد و ضعف هایی دارند که در تیم باید بررسی و نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف اصلاح شوند.
نتیجه
*هیچ بازیکنی به صورت مطلق کامل نیست و باید هر بازیکنی را با توجه به سبک بازی تیم،کمبودها و قابلیت های فردی بازیکن برای بازی انتخاب کرد،صرف نام ها مهم نیستند و بازیکنان در بازی ها مهم هست که خودشون و قابلیت هاشون رو نشون میدند،چه بسا بازیکنانی که نامی نداشتند و شکوفا شدند و چه بسا بازیکنان نامداری که نتوانستند آنچنان در تیم دومشان بدرخشند.

نیمار

بیل می خواهد به منچستریونایتد برود

*میخواستم یکی از بازیکنان را به عنوان گزینه بهتر انتخاب کنم اما میخوام انتخاب اون رو به عهده شما بگذارم با توجه به اطلاعاتی که بالا داده شد شما انتخاب کنید که کدام بهتر هستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما بهترین مربی جهان کیست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4319
  • کل نظرات : 385
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 448
  • آی پی امروز : 118
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 4,093
  • باردید دیروز : 260
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,093
  • بازدید ماه : 7,703
  • بازدید سال : 44,778
  • بازدید کلی : 604,780