loading...
هواداران بارسا ومسی
mohamadnabavi بازدید : 88 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

با آمدن مارتینوی آرژانتینی به بارسلونا این تیم از بلاتکلیفی خارج شد و اینک صاحب سرمربی شده است. اما باید دید این سرمربی در برابر حواشی اخیری که در موردش بوجود آمده چه تدابیری اتخاذ خواهد کرد.


 

با آمدن مارتینوی آرژانتینی به بارسلونا این تیم از بلاتکلیفی خارج شد و اینک صاحب سرمربی شده است. اما باید دید این سرمربی در برابر حواشی اخیری که در موردش بوجود آمده چه تدابیری اتخاذ خواهد کرد.

مارتینو که اکثر افتخاراتش را با تیم های پاراگووئه و آرژانتین بدست آورده است، قبل از انتخاب بعنوان سرمربی آبی اناری ها هدایت نیوولز اولد بویز آرژانتین را بر عهده داشت و این تیم را تا نیمه نهایی کوپا لیبرتادورس هم بالا آورد. انتخاب این آرژانتینی که در سال 1996 نیز سابقه عضویت در تیم بارسلونا را در کارنامه بازیگری اش دارد حرف و حدیث های بسیاری بدنبال داشت. کارنامه این سرمربی یکی از مهمترین مباحثی بود که در هفته های گذشته بسیار به آن پرداخته شد و به نظر می رسد این مربی در مقایسه با 3 همکار سابقش در بارسلونا کارنامه قابل  قبول تری دارد. مربیان اخیر بارسا یعنی رایکارد، گواردیولا و تیتو قبل از قبول هدایت این تیم چندان کارنامه روشنی نداشتند و مارتینو با سه قهرمانی در لیگ آرژانتین با تیم نیو اولد بویز و چهار قهرمانی با تیم های لیبرتاد و سرو پورتنو در لیگ پاراگوئه سابقه کاری قابل دفاعی دارد.

با گذشتن از این مساله می رسیم به مهم ترین حاشیه ای که این روزها در اردوی کاتلان ها نقل می شود. پیشنهاد سرمربیگری مارتینو توسط لیونل مسی ستاره بارسلونا حرف و حدیث های بسیاری ایجاد کرده است که توسط خود این بازیکن تکذیب شد. البته تکذیب مسی خیلی زود توسط خود تاتا نقش بر آب شد و این سرمربی در اظهاراتی از لیونل مسی و پدرش بخاطر نقشی که در پیوستن وی به بارسلونا داشتند تشکر کرد. این اتفاق باعث شد تا خیلی زود شایعات فروانی در این مورد بوجود آید و این سوال برای همگان بوجود بیاید که مسی چه سودی می تواند از حضور هموطن و همشهری اش بعنوان سرمربی بارسا ببرد.

نکته اول در این مورد می تواند حضور نیمار در بارسا باشد که خیلی ها آمدن او را پایانی بر حکمرانی مسی در این می دانند. البته خود مسی و نیمار بارها با تکذیب خبرهایی که نشان دهنده کنتاکت بازی این دو در تیم است ظاهراٌ جو تیم را آرام نشان داده اند ولی همه می دانیم که گنجاندن دو پادشاه در یک اقلیم کمی سخت است! نگرانی مسی شاید در ظاهر آرامش بروز نکند ولی بدون شک وی دوست ندارد جایگاه فعلی اش در بارسلونا را به واسطه آمدن یک برزیلی از دست بدهد. سال جام جهانی همیشه سالی پر فراز و نشیب در جهان فوتبال بوده است و امسال نیزفوتبال دنیا تحت تاثیر این واقعه بزرگ خواهد بود که سال آینده در برزیل برگزار می شود. مسی که چهار سال است بعنوان بهترین بازیکن دنیا انتخاب می شود دوست ندارد در یک سال مانده به جام جهانی این موقعیت مناسب را از دست بدهد چرا که این دوره می تواند درخشان ترین دوره برای این ستاره باشد. هیچ تردیدی وجود ندارد که تاتای آرژانتینی لیونل مسی را رهبر تیمش در کارهای هجومی قرار خواهد داد و حمایت همه جانبه وی می تواند تضمین خوبی برای مسی باشد.

 

حدس و گمان ها در مورد پیوستن مارتینو به بارسا بسیار است ولی همیشه حضور یک بازیکن در انتخاب سرمربی تیم می تواند جذاب باشد. تاتا که همه او را با پرسینگ های شدید و بازی های سریع و هجومی می شناسند می تواند تفکراتی مطابق با سبک بازی مسی بکار گیرد و چه چیز بهتر از این برای مسی که بدنبال جاودانه شدن است. موردی که کمی بنظر عجیب می آید اشاره خود مارتینو به این مساله است که نشان می دهد وی هنوز با سیاست ها و  حال و هوای فوتبال اروپا آشنا نیست و برای تبدیل شدن به یک سرمربی تمام عیار اروپایی راه زیادی دارد. راهی که سرمربیان اروپایی بسیار خوب بلدند و می دانند که تک تک دیالوگ هایشان در پایان خوش داستان تیمشان تاثیر دارد. شاید همین یک اظهار نظر ناپخته در آینده کل برنامه های وی را در تیم تحت تاثیر قرار دهد. البته فوتبال پیش بینی ناپذیرتر از این حرف هاست و باید تا شروع فصل و دیدن عملکرد بارسای تاتا صبر کنیم.

برچسب ها مارتینو ، مسی ، ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما بهترین مربی جهان کیست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4319
  • کل نظرات : 385
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 448
  • آی پی امروز : 110
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 3,136
  • باردید دیروز : 260
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,136
  • بازدید ماه : 6,746
  • بازدید سال : 43,821
  • بازدید کلی : 603,823