loading...
هواداران بارسا ومسی
mohamadnabavi بازدید : 69 پنجشنبه 17 مرداد 1392 نظرات (0)

این دو پرتغالی سه سال پرتنش را با هم پشت سر گذاشتند. آنها کم با هم حرف می‌زدند و در شرایط حساس ژرژ مندس ارتباط بینشان را به عهده می‌گرفت.

مورینیو

 

تصویری به‌یادماندنی. کریستیانو رونالدو به سمت کناره میدان دوید، دستانش را باز کرد و خودش را در آغوش ژوزه مورینیو انداخت. دوربین‌ها فلاش زدند. طرفداران دست زدند. صحنه آهسته آن بارها و بارها پخش شد. ستاره و مربی پیامی از قدرت و اتحاد را به دنیا نشان دادند. اما واقعی بود؟

کریستیانو هر سه گل بازی را زد و مادرید لوانته را در فوریه 2012 سه بر یک برد. بازیکن پرتغالی قول داده بود اگر بتواند هت تریک کند آن را با روی فاریا، مربی بدن‌سازی تیمش جشن بگیرد. هنگامی که ضربه حیرت‌انگیز او به تور نشست او دوید تا به وعده‌اش عمل کند. رونالدو 40 متری به سمت نیمکت برنابئو رفت. فاریا بلند شد. اما مورینیو پیش‌دستی کرد. رونالدو که نمی‌توانست مربی‌اش را نادیده بگیرد و در عوض او را در آغوش گرفت.

این تصویری مثبت از این دو بود. اما زوج پرتغالی از همان ابتدا رابطه پرتنشی در مادرید داشتند. مورینیو در گفتگو با رونالدو حس می‌کرد او بیش از حد اعتماد به نفس دارد. این بازیکن از انتقادات مربی‌اش ناراحت بود.

مشاجره بین این دو کم نبود. حتی در همان فصل اول. چند روز پس از آن که رونالدو با سر در فینال جام حذفی در مستایا به بارسلونا گل زد و قهرمانی تیمش را رقم زد، مادرید در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در سانتیاگو برنابئو دو بر صفر به همان بارسلونا باخت. رونالدو از تاکتیک فوق دفاعی تیمش ناراضی بود و از هم‌تیمی‌هایش خواست تهاجمی‌تر بازی کنند. مورینیو در رختکن به او تاخت. رونالدو پس از آن مسابقه به خبرنگاران گفت رهیافت محافظه‌کارانه تیمش را دوست نداشته. نتیجه؟ در بازی بعدی رئال نیمکت‌نشین شد. در ددیاری که رئال سه بر دو در خانه به ساراگوسا باخت.


 

گوش‌هایی که نصیحت نمی‌شنیدند | مورینیو حس می‌کرد رونالدو به دستورهایش بی‌توجهی می‌کند

مورینیو بیشتر از طریق دستیارانش دستورها را به رونالدو منتقل می‌کرد. با این حال ژرژ مندس تلاش کرد رابطه آنها را با اجبار بهبود بخشد. مندس ایجنت است و دوست و شریک تجاری هر دو نفر. رونالدو زمانی که به دنبال عنوان ارزشمند پی‌چی‌چی بود نیمکت‌نشین شده بود. مندس عصبانی شد، مداخله کرد و دو طرف را آشتی داد.

اما این اتفاق دیگر نیفتاد. هم مورینیو و هم رونالدو داشتند برای شرکت گستیفوت مندس سودهای کلانی به همراه می‌آوردند. شرکتی که حتی از رئال مادرید هم بیشتر بابت این دو نفر سود می‌برد. منبعی نزدیک به باشگاه به سایت گل گفت: «رابطه آنها پیچیده بود. آنها در سه سالی که با هم کار کردند بسیار کم با هم صحبت کردند. مندس بود که کنار هم نگاهشان می‌داشت.»

مندس یک بار دیگر هم مداخله کرد. در ژانویه امسال بود که مورینیو به دلیل نیمکت‌نشین کردن ایکر کاسیاس، کاپیتان باشگاه تحت فشار شدیدی قرار داشت. حتی برخی طرفداران او را ر بازی‌ها هو می‌کردند. مورینیو دیگر دوست چندانی در میان بازیکنان، رسانه‌های مادرید و البته هواداران نداشت. مربی نیاز به یک متحد داشت. چه کسی بهتر از بهترین فوتبالیست باشگاه؟ رونالدو نه‌تنها در پیروزی چهار بر سه مقابل رئال سوسیه‌داد یک گلش را (به درخواست مندس) تقدیم به مورینیو کرد، که علنا از مربی‌اش هم حمایت کرد. این ایجنت از کریستیانو خواست به رسانه‌ها بگوید مربی‌اش تنها به سود تیم کار می‌کند و او هم پذیرفت. و فشار بر مورینیو کمتر شد.


هنگامی که از نظر تاکتیکی از او انتقاد می‌کردم تا او بهتر شود، او حرف من را نمی‌پذیرفت

- مورینیو درباره رونالدو

اما 9 روز بعد رابطه آنها دوباره رو به زوال رفت. مورینیو پس از پیروزی دو بر صفر مقابل والنسیا در جام حذفی به همه تبریک گفت اما کریستیانو را در جریان بازی مورد انتقاد قرار داد و پس از بازی هم در رختکن به او تاخت. آن هم مقابل هم‌تیمی‌هایش. می‌گویند مورینیو در جریان بازی بر سر رونالدو فریاد زد: «خفه شو و بدو! باید بیشتر توپ را دنبال کنی، باید اتحاد بیشتری با هم‌تیمی‌هایت داشته باشی!»

پس از بازی دو نفر دعوا کردند. مورینیو رختکن را ترک کرد و رونالدو به سمت دوش رفت. فلورنتینو پرس در رختکن هاج و واج مانده بود. یکی از بازیکنان به او گفت: «نگران نباش پرسی. از این چیزها زیاد روی می‌دهد!»

رونالدو احساس بسیار بدی داشت. آن هم در زمانی که علنا از مربی‌اش حمایت کرده بود و همان هفته قبل یک گل هم به او هدیه داده بود. و البته در داخل میدان هم به درخشش ادامه می‌داد.

پاکو بویو، دروازه‌بان سابق مادرید به گل گفت: «بر این باورم که از آن لحظه رابطه این دو نفر رو به زوال رفت. رونالدو از انتقاد مورینیو ناراحت بود. به‌ویژه به این دلیل که او در آن هنگام بیشترین گل‌ها را برای تیم می‌زد.»

مورینیو بعدتر گفت که این بازیکن 28ساله نصیحت نمی‌شنید: «زمانی که از نظر تاکتیکی از او انتقاد می‌کردم – چون حس می‌کردم او می‌تواند هنوز بهتر شود – او حرفم را قبول نداشت. شاید به این دلیل که فکر می‌کند همه چیز را بلد است و مربی نمی‌تواند دیگر به رشد او کمک کند.»


من کسی نیستم که نمک بخورم و نمکدان بشکنم. من درباره افرادی که از من بد می‌گویند حرف نمی‌زنم. تنها روی نکات مثبت تمرکز دارم.

رونالدو درباره مورینیو


اما او به ماهیت مشکلش با رونالدو اشاره نکرد.این مهاجم از رفتاری که با او شد ناراحت بود. آن هم چند روز پس از آن که حمایتی پررنگ از مربی‌اش داشت. به گفته منبع ما، او احساس می‌کرد به او خیانت شده.

این مربی 50ساله اخیرا حمله دیگری به رونالدو کرد و گفت او رونالدوی واقعی نبوده است. رونالدو که در دوران مورینیو در 164 بازی 168 گل زد پاسخ داد: «کسی نیستم که نمک بخورم و نمکدان بشکنم.» مادرید در فینال جام گینس با چلسی دیدار خواهد کرد و به نظر می‌رسد این بار دیگر خبری از در آغوش کشیدن همدیگر نباشد. چه از نوع واقعی و چه از نوع ساختگی.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما بهترین مربی جهان کیست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4319
  • کل نظرات : 385
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 448
  • آی پی امروز : 93
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 396
  • باردید دیروز : 260
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 396
  • بازدید ماه : 4,006
  • بازدید سال : 41,081
  • بازدید کلی : 601,083