loading...
هواداران بارسا ومسی
mohamadnabavi بازدید : 78 سه شنبه 22 مرداد 1392 نظرات (0)

http://u.goal.com/301800/301861_heroa.jpg 

مصاحبه دنی آلوس در ادامه:

الان چند سال است که حداقل یک جام میبری

بله، بعضی موقع ها هم بیشتر

اما چند سال است که همینجوری پشت سر هم جام میبری؟

خوب، از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ با سویا و پس از آن در بارسا

در مجموع ۲۰ عنوان شامل ۲ لیگ قهرمانان، ۴ لیگ، ۲ کاپ یوفا، ۲ عنوان باشگاه های جهان، ۳ عنوان سوپر کاپ اروپا و ۴ عنوان سوپر کاپ اسپانیا و … به دست آوردی 

در یازده دوازده سال دوران حرفه ایم به دست آمده است، امیدوارم همینجوری باقی بماند و تا آخرین روز دوران بازیگریم بتوانم به روند پیروزی هایم ادامه دهم

تو خیلی با انگیزه ای، چرا دنبال هر توپی مثل دیوانه ها میدوی؟ 

بالاترین سرویس ما پیروز شدن، چه اتفاقی میوفتد وقتی خیلی با انگیزه هستم؟ خوب، وقتی میبازید خیلی به شما ضربه میزند. انتظارات و درخواست ها در باشگاهی مانند بارسلونا خیلی زیاد هم هست، فقط رقابت کردن کافی نیست، شما باید جام را بالای سر ببرید. در زندگی عادی است، شما باید ببرید نباید در رتبه دوم بمانید. فردا من میخواهم کنار فرزندانم بنشینم و برای آنها مثالی باشم. فقط این درخشش میتواند برای آنها مرجع باشد، این برای من انگیزه است.

روح بارسا چگونه است … 

گروهی مانند ما، که به صورت حرفه ای بر روی فوتبال تمرکز میکند، میداند که هر روز باید کار کند تا مربی خود را خوشحال کند و میداند که رقابت سختی دارند تا در ترکیب قرار بگیرند و میداند که باید به سختی برای حضور در یازده نفر اصلی بجنگد

گفته بودی به رقابت زیاد اعتقادی نداری … 

نه، معلومه که دارم. اول از همه این نوعی بی احترامی به هم تیمی هایم است. در زندگی باید به دیگران احترام بگذارید. من نمیخواهم به هم تیمی هایم بی احترامی کنم. من به جلو نگاه میکنم و میدانم که در این تیم رقیب هایی دارم، آنها با تمام توان کار میکنند تا بتوانند بهترین کار را برای تیم انجام دهند

تاثیری روی پیراهنت داره؟ 

در هر جایی که هستم، روی پیراهنم تعصب دارم. من همچنین گفته بودم که مطمئنا ما آگاه تر خواهیم خوابید وقتی که در این باشگاه بازنشسته شویم. من هنوز زمان زیادی دارم، اما اگر مجبور شوم فردا ترک کنم بازی را به عنوان یک مرد موفق خواهم رفت. من در این باشگاه به همه چیز رسیده ام. یک سطح فوق العاده، اما شانس دیگری هم دارم، من دوست دارم در جام جهانی بعدی موفق شوم.

همیشه یک تخت پر از رز نبوده است … 

اوایلش انتظارات از من بالا نبود، آن موقع خیلی ها بهتر از من بودند اما شرایط عوض شد. شما به تصمیمات مشابه و اهداف یکسان برای موفقیت نیاز ندارید. من همیشه به جایی که آغاز کردم و الان هستم نگاه میکنم.

به نظر میرسد که این تابستان آرامتر از قبلیا بود 

از دست دادن دوستانی که همراه با ما بودند سخت است، زیرا آنان مردمان خوبی بودند، هم از لحاظ فنی عالی بودند و هم از نظر شخصیتی. 

ارزیابیت از تیتو ویلانوا چیه؟

او مربی خیلی خوبی بود، ما ۵ سال کنار هم کار کردیم. او به عنوان شخص دوم نقش خیلی مهمی داشت همیشه آنهایی که لب خط هستند فقط مهم نیستند. فکر میکنم اگر کارهای او را بسنجیم میفهمیم که او تصمیم درستی گرفته است. زندگی شخصی همیشه مهمتر از زندگی حرفه ای است. بدون سلامتی شما نمیتوانید زندگی کنید. مطمئنا شما با خانواده خود میتوانید بر این جور مسائل هم فائق بیایید. من او را به خدا میسپارم و امیدوارم که خوب شود. 

با تاتا مسائل فرق دارد

یک فلسفه و ایده ی جدید برای به اشتراک گذاشتن زیرا الان ما این را از دست داده ایم. ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم به اصل خود بازگردیم. من به شما اطمینان میدهم که اگر ما با هدف او هماهنگ شویم سال خیلی خوبی را پیش رو خواهیم داشت.

آیا روی بازی تو تاثیر داشته؟ به نظر میرسه کمی رو بازیت تاثیر گذار بوده

نه، تاثیری روی بازی من نداشته. یک تیم خوب باید روی سبک بازیکنان خوبش بازی کنه. ما با سبک هایی که هنوز اعتبار دارد خیلی چیزها را برده ایم بدون اینکه چیزی ببازیم، ما فقط به چیزهایی جدیدی احتیاج داریم تا بتوانیم قوی تر شویم و پیشرفت کنیم.

رابطه بین بازیکنان برزیلی و آرژانتینی در رختکن چطور است؟

در باشگاه ما برای یک تیم بازی میکنیم، ما با هم خیلی خوب هستیم، ها ها. وقتی شما در یک کشتی هستید باید از همدیگر حمایت کنید، همه ما هدف یکسانی داریم. 

چه مدت بود که میدونستی نیمار به بارسلونا آمده است؟

مثل همه، وقتی قرارداد بسته شد

اما راضیش کرده بودی؟‌

من مطمئن بودم که او اگر بخواهد سانتوس را ترک کند به بارسا میاید، زیرا او همیشه دوست داشت به بارسا بیاید. وقتی شما نمیتوانید به جایی که میخواهید بروید در جایی که دوست دارید خواهید ماند.

آیا از راسل درخواست مبلغ اضافه ای به خاطر همکاریت کردی؟

ها ها، نه هیچی نخواستم. من فقط میخواستم دوستم به اینجا بیاید و از فوتبال لذت ببرد، از این تیم فوق العاده. فکر میکنم او با آمدن به اینجا چیزهای زیادی یاد خواهد گرفت. او شخص خیلی خوبی است، او هنوز بچه است، چیزی که من دوست دارم انتقال او از یک پسر بچه به یک مرد خیلی کند است. 

آیا بهش توصیه کردی اونجا رو ترک کنه؟

بله، مردم همیشه به چیزهایی که شما نباید نگرانشان باشید اهمیت میدهند. نیمار به امید یاد گرفتن خیلی چیزها از بهترین های جهان به بارسلونا آمده است، او خیلی فروتن است. و اگر اینطور نباشد او اشتباه کرده است. اینجا بازیکنانی هستند که جام جهانی و بسیاری جام دیگر را برده اند ولی بسیار فروتن هستند و برای من و او مثالی هستند. تمام اینها به خاطر این است که آنها از کجا آمده اند، چگونه افرادی هستند، چگونه تمرین میکنند، از نظر دهنی و شخصیت چگونه افرادی هستند. من میخواهم نیمار هم در اینجا زندگی کند و این چیزها را درک کند. 

مسی هم به آرامی آغاز کرده بود

بله، من همیشه لئو و رونی را به عنوان مثال به او گوش زد میکنم. زمانی که مسی شروع به بازی کرد، رهبر تیم رونی بود. مسی مجبور بود تا صبر کند تا نوبت به او برسد. در زندگی همیشه باید صبور باشد. 

آیا از اینکه نمیتونی شکست در آن نیمه نهایی را توجیح کنی، عصبانی نیستی؟ 

هیچ بهانه ای نداریم، اما ما واقعا میخواهیم نشان دهیم تا این یک حادثه بود، دوباره اتفاق نخواهد افتاد. هیچکس با ۷ گل در نیمه نهایی شکست نخورده است. برای تیمی در این سطح خوب نبود. ما مستحق حذف شدن بودیم. خوبی فوتبال این است که اگر شما کار درست را انجام ندهید به شما یک شانس دیگر میدهد. 

اگر قرار باشد باز با بایرن روبرو شوی، ترجیح میدهی نیمه نهایی باشه یا فینال؟ 

به دنبال انتقام نیستم، اما اگر دوباره با آنها روبرو شویم کارمان از دفعه گذشته هم سخت تر خواهد بود. 

در جام جهانی سال آینده، مسی و ژاوی و پیکه و … را نخواهی شناخت؟ 

من در این رقابت ها فراموشی میگیرم، ها ها، رنگ ها مرا کور میکند

تیاگو از بارسا رفت، سسک و تیو و چند نفر دیگر هم پیشنهاداتی داشتند، آیا تو هم برای ماندن تردید داشتی؟

من همیشه در بازار هستم، ها ها. هرسال. اما چون من در باشگاهی هستم که زمان زیادی آنها را میشناسم، میخواهم که در صورت نخواستنم به من اعلام کنند. و من هم همینکار را انجام دهم، به این خاطر که اعتقاد دارم این بهترین کار است، خیلی سخت است اما باید به همدیگر اطلاع دهیم. این روش من است. من همیشه دوست دارم حقیقت را بگم و از آن دفاع کنم. 

نصیحت تو به تیاگو چه بود؟

توصیه من به او این بود که در باشگاه بماند و بجنگد اما به نظر میرسد مردمان شجاعی هم هستند که در این باشگاه جا نمیوفتند به علاوه شما باید در باشگاه خود راضی باشید. از نظر من تیاگو با عجله رفتار کرد و شخصا هم به او گفتم. اما بازهم میگم، چون او راضی نبود باید از باشگاه میرفت.

آیا از آمدن لوییز خوشحال میشوی؟

معلومه که میشم، همیشه دوست دارم دوستانم در کنارم باشند، و بهشون میگم که به اینجا بیایند اگر میتوانند. در کنار این من از او خوشم میاید، به خاطر سطح فنی بالای او. اما مشکل این نیست، مشکل این است که جدا کردن او از مورینیو بسیار سخت است. 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما بهترین مربی جهان کیست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4319
  • کل نظرات : 385
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 448
  • آی پی امروز : 107
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 2,819
  • باردید دیروز : 260
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,819
  • بازدید ماه : 6,429
  • بازدید سال : 43,504
  • بازدید کلی : 603,506