loading...
هواداران بارسا ومسی
mohamadnabavi بازدید : 59 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

بیسنته دل‌بوسکه پنج بازیکن از تیم جوانان اسپانیا را برای دیدارهای دوستانه به تیم ملی دعوت کرده است. اما کدام بازیکنان جوان می‌توانند به حضور در جام جهانی امیدوار باشند؟

اسپانیا

 

اسپانیا تابستانی پرفرازونشیب داشت. قهرمان اروپا و دنیا داشت به سمت قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها می‌رفت اما در فینال به تیم درخشان برزیل باخت. اما پیش از آن بود که تیم زیر 21ساله‌های اسپانیا قهرمان اروپا شد. بسیاری از بازیکنان آن تیم پشت در تیم ملی بزرگسالان ایستاده‌اند.

تیم بیسنته دل‌بوسکه در فینال مقابل برزیل دوندگی و جنگندگی لازم را نداشت. تیم لوییز فلیپه اسکولاری از نظر فیزیکی برتر از اسپانیا بود. چابی کند به نظر می‌رسید، مهاجمان نمی‌توانستند حریف را فریب بدهند، دفاع بسیار آسان باز می‌شد و روی نیمکت هم خبر خاصی نبود.

دل‌بوسکه به‌روشنی نگران است. این مربی 62ساله چند نفر از استعدادهای جوان را مقابل اکوادور خواهد آزمود. ایسکو، تیاگو، اینیگو مارتینس، کوکه و کریستین تی‌یو همگی از تیم زیر 21ساله‌ها دعوت شده‌اند.

سایت گل نگاهی به چندین بازیکن انداخته که می‌توانند در کنار بسیاری از بازیکنان دیگر اسپانیا در جام جهانی حاضر باشند.




دنی کارواخال در تیم زیر 21ساله‌ها چندان بازی نکرد. او ذخیره مارتین مونتویا، بازیکن درخشان بارسلونا بود. اما کارواخال در تنها فصل حضور در بایر لورکوزن بهترین مدافع راست بوندس‌لیگا بود و انتظار می‌رود در بازگشت به رئال نیز بدرخشد.

مونتویا بعید است بتواند جای دنی آلوز را در نوکمپ بگیرد. کارواخال اما رقابتی مستقیم با مدافع راست ترکیب اصلی اسپانیا خواهد داشت: آلوارو آربلوا. اگر او بتواند در سطح باشگاهی از آربلوا پیشی بگیرد، سخت بتوان تصور کرد که دل‌بوسکه همچنان آربلوا را در تیم ملی ترجیح بدهد و کارواخال را دعوت نکند. به‌ویژه این که پست مدافع راست ضعیف‌ترین پست فعلی اسپانیا است.

دنی در پیش‌فصل در مادرید درخشیده. اما باید تا پایان فصل فیکس شود تا بخت گرفتن بلیت پرواز به برزیل را داشته باشد. حالا یا با آربلوا، یا با ناچو مونریال آرسنال.


خرید دیگر رئال مادرید، یعنی آسیر ایارامندی را جانشین بلندمدت ژابی آلونسو، هم در باشگاه و هم در تیم ملی می‌دانند.

اما این هافبک 30میلیون یورویی در پیش‌فصل چندان بازی نکرد. گفته می‌شود مصدومیت اخیر او به دلیل استرس محض بوده، و به دلیل جدایی از محیط خانوادگی. او در شهری کوچک در باسک زندگی می‌کرد و اکنون به شهر پر زرق و برق مادرید رفته.

زمان نشان خواهد داد که او چگونه با باشگاه جدیدش خو می‌گیرد و آیا می‌تواند جایگاهی ثابت در ترکیب به دست بیاورد یا نه. ژابی مصدومیتی دارد که او را از جام کنفدراسیون‌ها دور نگاه داشت. اما در حال حاضر به نظر می‌رسد ایارامندی موقعیت خوبی برای حضور در برزیل دارد.



مردی که به احتمال فراوان به جام جهانی می‌رسد ایسکو است. این ستاره جوان اسپانیا هم به مادرید رفته است. دل‌بوسکه خودش هفته پیش گفت: «ایسکو آینده‌ اسپانیا است». این هافبک تهاجمی بهترین فوتبالیست جوانی است که دارد به تیم ملی می‌رسد.

ایسکو می‌تواند در پست‌های هافبک، مهاجم و بازی‌ساز بازی کند. فرم عالی او باعث خواهد شد بازیکنانی مانند سانتی کاسورلا، خوان ماتا و داوید سیلوا برای حضور در ترکیب اصلی مشکل داشته باشند.


 

هافبک دیگری که فرصت خوبی برای حضور در جام جهانی دارد کوکه از اتلتیکو مادرید است.

این بازیکن 21ساله دیدی عالی دارد، سخت در میانه میدان تلاش می‌کند و دوندگی بدون توپ فوق‌العاده‌ای دارد که به سود هم‌تیمی‌هایش است. او کاملا مناسب با فلسفه دیه‌گو سیمئونه در اتلتیکو است.

او بخت این را خواهد داشت که این هفته مقابل اکوادور بدرخشد. این که او کمی با دیگر بازیکنان میانی اسپانیا متفاوت است به سود او خواهد بود. در هر حال گزینه‌های فراوان در خط میانی یعنی او نبردی سخت برای راهیابی به لیست 23نفره فصل بعد دارد.



 

اینیگو مارتینس در پست مدافع میانی دارد به بازیکنی عالی تبدیل می‌شود. او هنوز البته گاه و بیگاه اشتباه می‌کند. اما این بازیکن 22ساله هر فصل که می‌گذرد قدرت فرمان‌دهی بالاتری می‌یابد و در راهیابی رئال سوسیه‌داد به لیگ قهرمانان نقشی حیاتی داشت.

او هم به شوت‌های راه دورش معروف است و هم به تکل‌های خشنش. مارتینس ترکیبی جالب از این دو ویژگی است. این مدافع اهل باسک امیدوار است نمایش‌های عالی‌اش در فصل پیش را ادامه دهد و در جام جهانی به تیم اسپانیا راه یابد.

کارلس پویول تا آن هنگام 36ساله می‌شود و به روزهای پایانی نزدیک. او مرتبا با زانویش مشکل دارد. رائول آلبیول فصل گذشته چندان برای مادرید بازی نکرد و امیدوار است در ناپولی بیشتر به او بازی برسد. اگر او گام بعدی را خوب به پیش بگذارد جایگاه خوبی در دفاع برایش قابل دسترسی است. مارتینس می‌تواند این جایگاه را بگیرد.



 

آلوارو موراتا فعلا در فهرست دل‌بوسکه جایی ندارد. اما این بازیکن جوان مادرید قرار است پس از جدایی گونسالو ایگواین فرصت بیشتری برای درخشش در سانتیاگو برنابئو به دست بیاورد.

موراتا اکنون باید با کریم بنزما رقابت کند. مهاجمان اسپانیا هم در سطح ملی کاملا متقاعدکننده ظاهر نشده‌اند و او بختی هرچند اندک برای حضور در برزیل 2014 دارد.

اما در حال حاضر او پشت سر این بازیکنان است: داوید ویا، فرناندو تورس، روبرتو سولدادو و آلوارو نگردو.




دعوت از کریستین تی‌یو جالب بود. البته او بیشتر از بسیاری دیگر از بازیکنان بخت حضور در جام جهانی را دارد. تنها به دلیل این که سبک بازی او کاملا متفاوت است.

تیتو ویلانووا فصل پیش تا حد زیادی او را در بارسلونا برای دیدارهای بزرگ نادیده گرفت. تی‌یو اما هرگاه بازی کرد توانست سرعت، تکنیک و تمام‌کنندگی را به تیمی بیاورد که نمی‌توانست از مالکیت توپ و میدان بهره ببرد.

اسپانیا در هر صورت تنها با یک مهاجم مرکزی بازی خواهد کرد (برخی مواقع حتی خبری از همان مهاجم هم نیست و شماره 9 کاذبی مانند سسک فابرگاس به میدان می‌رود). پس تی‌یو ممکن است در حالی به ترکیب برسد که فرناندو تورس، آلوارو نگردو و روبرتو سولدادو روی نیمکت هستند!




دیگر فارغ‌التحصیل لاماسیا که می‌تواند در 2014 بازی کند تیاگو است. او در تابستان از بارسا به بایرن رفت. به نظر می‌رسد این انتقال بخت حضور او را در جام جهانی افزایش داده. او شروعی مثبت در مونیخ داشت در حالی که در فصل اخیر در بارسا روزهای خوبی را پشت سر نگذاشت.

تیاگو در جام ملت‌های جوانان جلوتر از همیشه بود و نقطه محوری حملات تیمش بود. او در بایرن نیز تحت نظر پپ گواردیولا در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند.

این انعطاف بالا به سود اوست و با کند شدن چابی، او و سسک می‌توانند پوشش لازم را در سایر پست‌ها ارائه دهند. او همچنین گزینه جالبی برای شماره 9 کاذب است. تیاگو در فینال جام ملت‌های جوانان مقابل ایتالیا هت‌تریک کرد و تیمش 4 بر 2 پیروز شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما بهترین مربی جهان کیست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4319
  • کل نظرات : 385
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 448
  • آی پی امروز : 101
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 1,642
  • باردید دیروز : 260
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,642
  • بازدید ماه : 5,252
  • بازدید سال : 42,327
  • بازدید کلی : 602,329