loading...
هواداران بارسا ومسی
mohamadnabavi بازدید : 51 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

آغاز فصل جدید لیگهای اروپایی نزدیک است. حدود 1 ماه دیگر، بستگی به کشور مربوط دارد؛ بایرن مونیخ، بروسیا دورتموند، بارسلونا و دیگر تیمهای قدرتمند این قاره رقابتهای داخلی را مجدداً شروع خواهند کرد و این بار حتی مصمم تر هستند که نتایج بهتری نسبت به فصل 13- 2012 کسب کنند.

هر تیم سطح بالا، یک چشمش به قهرمانی در اروپا خواهد بود؛ کسب افتخار و شکوه در چمپیونزلیگ؛ عنوانی که در ماه می سال گذشته توسط یوپ هاینکس بالای سر برده شد تا 3 گانه او تکمیل شود.

اما کدام تیم برای 12 ماه آینده قوی تر به نظر می رسد؟ کدام تیم فرمول های پیروزی خود را تقویت کرده است؟ و کدام تیم در طول این مدت (پیش فصل) چند قدم به عقب برداشته اند؟

 

 

در اینجا نگاهی خواهیم انداخت به 10 تیمی که امیدهای زیادی می رود تا در فصل 14- 2013 موفق باشند.


آغاز فصل جدید لیگهای اروپایی نزدیک است. حدود 1 ماه دیگر، بستگی به کشور مربوط دارد؛ بایرن مونیخ، بروسیا دورتموند، بارسلونا و دیگر تیمهای قدرتمند این قاره رقابتهای داخلی را مجدداً شروع خواهند کرد و این بار حتی مصمم تر هستند که نتایج بهتری نسبت به فصل 13- 2012 کسب کنند.

هر تیم سطح بالا، یک چشمش به قهرمانی در اروپا خواهد بود؛ کسب افتخار و شکوه در چمپیونزلیگ؛ عنوانی که در ماه می سال گذشته توسط یوپ هاینکس بالای سر برده شد تا 3 گانه او تکمیل شود.

اما کدام تیم برای 12 ماه آینده قوی تر به نظر می رسد؟ کدام تیم فرمول های پیروزی خود را تقویت کرده است؟ و کدام تیم در طول این مدت (پیش فصل) چند قدم به عقب برداشته اند؟

 

در اینجا نگاهی خواهیم انداخت به 10 تیمی که امیدهای زیادی می رود تا در فصل 14- 2013 موفق باشند.

 

1- بایرن مونیخ

عناوین در فصل 13- 2012: بوندسلیگا، چمپیونزلیگ، DFB پوکال، سوپر کاپ آلمان

هیچ شکی وجود ندارد که فصل 13- 2012 متعلق به قدرتهای فوتبال آلمان بود. و چیزی که ترسناک تر است، این است که آنها می توانند برای رقابت های فصل جدید حتی قدرتمند تر نیز بشوند.

پپ گواردیولا تلاش خواهد کرد تا میل به پیروزی خود را از بارسلونا به باواریا بیاورد، در حالی که گونه های مختلفی از نقل و انتقالات را برای تقویت تیم نیز انجام داده است. ماریو گوتزه و تیاگو آلکانتارا دو بازیکنی هستند که اضافه شدن آنها به ترکیبی که در حال حاضر هم نیرومند است، می تواند کیفیت این تیم را افزایش دهد.

بایرن در 12 ماه گذشته هر عنوانی که ممکن بود را فتح کرده است، و با ترکیبی حتی قدرتمند تر، تکرار آنها به هیچ وجه زیر سؤال نمی رود.

2- بارسلونا

عناوین در فصل 13- 2012: لالیگا

با اینکه آبی اناری ها در چمپیونزلیگ به طور قاطعانه به دست بایرن مونیخ حذف شدند، اما قهرمانی لیگ برای شاگردان تیتو ویلانوا کمی بیشتر از یک قهرمانی تشریفاتی بود.

به لطف برخی فعالیت های جذاب در پنجره نقل و انتقالات، تاکنون، کاتالان ها یک بار دیگر تیمی خواهند بود که می تواند اسپانیا و اروپا را از آن خود کند. نیمار، پدیده برزیلی، قمار بزرگ بارسلونا است؛ کسی که آنها امیدوارند دوباره باشگاه را به افتخارات بین المللی برساند.

3- بروسیا دورتموند

عناوین در فصل 13- 2012: هیچ

اگر به خاطر هموطنان خود در بایرن مونیخ نبود، یورگن کلوپ و افرادش می توانستند به خوبی موفق ترین فصل تاریخ دورتموند را جشن بگیرند. نه تنها آنها با اختلاف امتیاز زیاد در بوندسلیگا نایب قهرمان شدند، بلکه دورتموندی ها طعم تلخ شکست را در فینال های چمپیونزلیگ و جام حذفی نیز در مقابل بایرن چشیدند.

آنها پیش فصل دشواری داشته اند. ماریو گوتزه تیم را به مقصد بایرن مونیخ ترک کرد، و فلیپه سانتانا نیز به شالکه پیوست، و علامت های سؤال هنوز در مقابل نام روبرت لواندوفسکی و لوکاس پیژچک وجود دارد.

هنوز زمان برای خرید جایگزین آنها وجود دارد، اما دورتموند اگر می خواهد در 12 ماه آینده بایرن را به چالش بکشد، باید به سختی بجنگد.

4- رئال مادرید

عناوین در فصل 13- 2012: سوپرکاپ اسپانیا

تعطیلات تابستانی 2013 برای رئال مادرید یکی از نامشخص ترین و پر رفت و آمد ترین زمان ها بوده است. ژوزه مورینیو کشتی را ترک کرد و کارلو آنچلوتی، مربی با تجربه ایتالیایی به عنوان جانشین او سکان هدایت را بر عهده گرفت؛ اما این تغییر مربی به این معنی بود که رئال مادرید دیر وارد بازار نقل و انتقالات شد.

15 امتیاز اختلاف با بارسلونا در لالیگا و به دنبال آن تحقیر در چمپیونزلیگ به دست بروسیا دورتموند، ضربه سختی به غرور تیم پایتخت نشین وارد کرد.

هیچ شکی وجود ندارد که رئال مادرید بار دیگر با ستاره های خود رقابتی تر خواهد شد، اما آنها اگر می خواهند به جمع 3 تیم برتر این رده بندی برسند، نیاز به سرمایه گذاری و آوردن چند چهره جدید قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات دارند.

5- منچستریونایتد

عناوین در فصل 13- 2012: لیگ برتر

شیاطین سرخ قهرمان لیگ برتر را بعد از فصلی درخشان پس گرفتند، اما بعد از آن جهشی واقعی به سمت ناشناخته ها برداشتند. برای اولین بار در 27 سال اخیر، اولدترافورد دورانی جدید را بدون سرالکس فرگوسن بر روی نیمکت، آغاز خواهد کرد.

پیرمرد اسکاتلندی از دنیای مربیگری خداحافظی کرد و بازنشسته شد و راه را برای دیوید مویس هموار کرد. بنابراین سرمربی سابق اورتون وظیفه ای سنگین خواهد داشت تا به شهرت مردی برسد که در دنیای فوتبال هرچیزی را که ممکن بود به دست آورده بود.

مویس شروع به حساب کردن روی استعداد شگرف رابین ون پرسی خواهد کرد؛ آقای گل فصل 13- 2012 لیگ برتر و شریک وین رونی در خط حمله.

دیدن اینکه منچستریونایتد چگونه پاسخ چالش های جدید را خواهد داد و تلاش آنها برای تکرار موفقیت فصل قبل، جالب خواهد بود.

6- یوونتوس

عناوین در فصل 13- 2012: سری آ، سوپر کاپ ایتالیا

با ناراحتی از محرومیت سرمربی خود، آنتونیو کونته، برای بخش قابل توجهی از فصل، 13- 2012 می توانست فصلی ناامید کننده برای غول های تورین باشد. اما بانوی پیر عزم خود را نشان داد و به راحتی قهرمانی سری آ را تکرار کرد.

اگر فصل گذشته چیزی از دست رفته باشد، آن قدرت گلزنی تیم بود. گرچه با خرید کارلوس توز و فرناندو یورنته و تشکیل اتحاد آنها، یووه باید قدرت خود در مقابل دروازه هر تیمی در اروپا را به دست آورد.

کونته آهسته و پیوسته تیمی قدرتمند در ورشگاه یوونتوس ساخته است، که علاوه بر مدعی بودن در سری آ، می تواند به خوبی چالش حضور در چمپیونزلیگ را قبول کند.

7- منچسترسیتی

عناوین در سال 13- 2012: جام خیریه

بعد از فصلی پر از شادی و سرخوشی، در فصل 13- 2012 همه شاهد بازگشت منچسترسیتی با سر به زمین بودند! همشهری منفور، منچستریونایتد با اختلاف 11 امتیاز به طور واضح قدرت خود در جدول لیگ را به رخ کشید، تا نتیجه این فاجعه، اخراج روبرتو مانچینی را به دنبال داشته باشد.

سرمربی جدید، مانوئل پیگرینی، به لطف حضور در رئال مادرید، قطعاً می داند که چگونه با فشار کنار بیاید. همچنین او قطعاً ترسی از عادت مدیران باشگاه (عمر کوتاه دادن به مربیان) ندارد.

با اضافه شدن 2 استعداد جدید، یعنی فرناندینیو و خسوس ناواس به ترکیب تیم، مربی شیلیایی به خوبی می داند که نیاز دارد تا فرمولی جدید پیدا کند تا هم انگلستان و هم اروپا را به چالش بکشد.

8- پاریسن ژرمن

عناوین در فصل 13- 2012: لیگ 1

بعد از 19 سال ناامیدی و عدم موفقیت، پاریس در پایان فصل 2013 با سومین قهرمانی PSG در لیگ فرانسه، غرق در شادی شد. آنها از سال 1994 قهرمانی در لیگ را تجربه نکرده بودند. با روی کار آمدن سرمایه گذار سخاوتمند قطری، خوش بینی زیادی حول پارک دس پرنس به وجود آمده است.

با این حال، حتی خدمات مالی قدرتمند قطری ها هم نتوانست کارلو آنچلوتی را به ماندن قاتع کند. اما امیدی که سرمربی جدید رئال مادرید، در PSG زنده کرده بود، به عقیده فرانسوی ها، توسط لوران بلان، اسطوره و کاپیتان تیم قهرمان جام جهانی 1998 ادامه خواهد داشت.

مهاجم سابق ناپولی، ادینسون کاوانی نیز ظهر امروز به فرانسه رسید و قرارداد خود را با این تیم امضاء کرد. این مهاجم اروگوئه ای با آمادگی کامل به این تیم می پیوندد تا با استعدادهای خود به این تیم فوق العاده کمک کند تا در فصل آینده به کسب افتخار در فرانسه و اروپا امیدوار باشد.

9- چلسی

عناوین در فصل 13- 2012: لیگ اروپا

حتی اگر فصل گذشته، یکی از فصل هایی باشد که آبی ها بخواهند آن را فراموش کنند، باز هم یک دلیل خیلی خوب برای تهییج استمفورد بریج وجود دارد. بعد از نزدیک به 6 سال دوری از تیم غرب لندنی، آقای خاض یا همان ژوزه مورینیو بار دیگر به جمع آبی ها بازگشته و آماده است تا لیگ برتر را زیر و رو کند.

تقریباً مشخص است که در فصل نقل و انتقالات، مربی پرتغالی منبع مالی خوبی از طرف رومن آبراموویچ خواهد داشت. همانطور که آندره شورله (بایر لورکوزن) و مارکو فن خینخل (ویتسه) در حال حاضر به تیم اضافه شده اند.

هواداران چلسی در حال حاضر رؤیای این را دارند که مورینیو بتواند بخت و اقبال سال گذشته آنها را تغییر دهد و باشگاه را به جمع تیمهای برتر انگلستان بازگرداند و عده ای نیز حاضراند شرط ببندند که او با شخصیت کاریزماتیک خود یک بار دیگر می تواند تأثیری عظیم روی تیم بگذارد.

10- آث میلان

عناوین در فصل 13- 2012: هیچ

بعد از شروعی فاجعه بار، میلان به خوبی توانست خود را بازیابی کند و در سری آ به رتبه سوم رسیده و در چمپیونزلیگ هم تا حد ممکن بالا برود. بعد از شکست در 6 بازی از 12 بازی ابتدایی، روسونری در ادامه بازیهای فصل تنها 2 بار شکست را تجربه کرد و بازگشتی قابل توجه داشت تا از شکل گیری یک فاجعه جلوگیری کند.

این احیا شدن به این معنی بود که ماسیمیلیانو آلگری در لومباردی خواهد ماند؛ مردی که به لطف ماشین گلزنی و جنجال سازی، ماریو بالوتلی، بسیاری از اعتبار از دست رفته اش را به دست آورد.

جدایی برخی از بزرگان تیم در فصل گذشته و تغییر نسل میلان، اثرات روشن خود را نشان داد، اما یک تیم جوان جدایی ستاره هایی مانند کلارنس سیدرف و گنارو گتوسو را تحمل کرد و فصلی محترمانه را به ثبت رساند.

 

با یک سال دیگر با همان ترکیب، به نظر می رسد این میلان جدید در فصل 14- 2013 حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما بهترین مربی جهان کیست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4319
  • کل نظرات : 385
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 448
  • آی پی امروز : 118
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 4,023
  • باردید دیروز : 260
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,023
  • بازدید ماه : 7,633
  • بازدید سال : 44,708
  • بازدید کلی : 604,710