loading...
هواداران بارسا ومسی
mohamadnabavi بازدید : 94 چهارشنبه 16 مرداد 1392 نظرات (1)

در این مقاله به بررسی عملکرد این سه ستاره می پردازیم و انتخاب را بر عهده شما می گذاریم. اتحادیه فوتبال اروپا به همراه رسانه ورزش اروپا (ESM) سه نامزد نهایی کسب عنوان بهترین بازیکن فوتبال اروپا را معرفی کردند.

http://www.tarafdari.com/sites/default/files/styles/medium/public/contents/user9742/news/thumbnail/996588_430519583729470_410488201_n.jpg?itok=rkoSTCKp

لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و فرانک ریبری سه بازیکنی هستند که از میان آنها یکی این عنوان را بدست خواهد آورد.در این مقاله به بررسی عملکرد این سه ستاره می پردازیم و انتخاب را بر عهده شما می گذاریم.

لیونل مسی

ستاره آرژانتینی بارسلونا که با کسب چهار عنوان مرد سال فوتبال جهان خود را جاودانه کرده است، فصل گذشته را با عملکردی قابل ستایش به پایان برد و در این سال بهمراه باشگاهش فاتح لالیگا نیز شد. مسی فصل پیش در 32 بازی موفق به زدن 46 گل شد که آمار شگفت انگیزی است. وی همچنین در لیگ قهرمانان اروپا بسیار خوش درخشید و توانست در 11 بازی خود هشت گل به ثمر برساند. اوج بازی مسی در بارسلونای فصل پیش به بازی برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان بر می گردد. وی در این بازی درخششی فوق العاده داشت و توانست با گل هایی زیبا و بازی چشم نوازش بارسای ناامید را به مرحله بعدی ببرد. مصدومیت مسی در مقاطعی از فصل باعث افت چشمگیر بازی های بارسا شده بود و این تیم در نبود ستاره خود نتایج ضعیفی می گرفت. این اتفاق تا جایی پیش رفت که حتی مسی در چندین بازی با وجود مصدومیت به میدان آمد و سرنوشت بازی را به سود تیمش تغییر داد. مسی فصل پیش با اینکه عملکرد بسیار خوبی داشت ولی به نظر می رسد با توجه به حذف تیمش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان شانس کمتری برای کسب این عنوان داشته باشد. ولی  به هر حال لحظات بزرگی که این ستاره برای بارسا رقم زده هر کارشناسی را تحریک می کند تا وی را برای این عنوان انتخاب کند. این مهاجم 26 ساله خیلی زود اولین جایزه این فصلش را که کفش طلای اروپا بود تصاحب کرد و اینک بدنبال عنوان بعدی است.

فرانک ریبری

10 گل و 15 پاس گل یک عملکرد فوق العاده است که ستاره فرانسوی بایرمونیخ از خود بر جای گذاشته و در بوندس لیگا از ارکان اصلی قهرمانی تیمش نام گرفت. ریبری که تا کنون عنوان فردی قابل توجهی کسب نکرده بسیار امیدوار است تا به این عنوان ارزشمند دست یابد. وی در مصاحبه ای که پس از پایان فصل پیش داشت عنوان کرد: "این بهترین عملکردی بود که من می توانستم در یک فصل داشته باشم و اینک بهترین زمان برای انتخابم بعنوان بهترین بازیکن است." این صحبت ها نشان می دهد که یاغی فرانسوی عزم خود را برای کسب عناوین فردی جزم کرده است. لیگ قهرمانان اروپا برگ برنده دیگری برای ربیری بود وی با بازی های زیبای خود تیمش را تا فینال بالا برد و در این دیدار نیز با ایجاد موقعیت های مناسب موجبات بثمر رسیدن دو گل برای تیمش شد. بدون شک بهترین بازیکن بایرمونیخ در لیگ قهرمانان کسی نبود جز ریبری و این بازیکن همانند بوندس لیگا رهبر خط میانه تیمش بود و نشان داد که در سن 30 سالگی در اوج فوتبال خود قرار دارد. با توجه به قهرمانی بایرمونیخ در اروپا بسیاری انتخاب ریبری را محتمل می دانند اما رقبایی بزرگی چون رونالدو و مسی هیچ پیش بینی را قطعی نمی کند.

کریستیانو رونالدو

 

پرواز بلند و ضربه سری استثنایی به یک باره سکوت مرگبار سانتیاگوبرنابئو را شکست و رئال مادرید از شوک گل نابهنگامی که خورده بود درآمد. زننده این ضربه سر شگفت انگیز کسی نبود جر کریستیانو رونالدوی ستاره پرتغالی رئال که اوج فوتبال دنیا را به یک باره در یک ضربه سر خلاصه کرد. بدون شک رئال مادرید در لیگ قهرمانان یک ستاره داشت و این ستاره کسی نبود جز رونالدو. از همان بازی های مقدماتی رونالدو با بثمر رساندن گلهای حساس تیمش را تا نیمه نهایی بالا آورد اما در این مرحله رئال اسیر دورتموند باانگیزه شد. رونالدو 12 گل در 12 بازی تیمش در این بازی ها زد.وی در لالیگا هم نمایش خوبی داشت و آنجا هم توانست با 34 گل در 34 بازی بهترین گلزن تیمش انتخاب شود. رونالدوی در طول فصل پیش ضعف بزرگی که همه به او نسبت می دادند را بخوبی برطرف کرد، وی که همیشه متهم به این می شد که در بازی های بزرگ نمی تواند کیفیت همیشگی خود را داشته باشد سال قبل با بازی های درخشانش مقابل تیم های بزرگی چون بارسا، منچسر و منچستر سیتی کاملاٌ خود را از این مساله رفع اتهام نمود. باید دید رونالدو می تواند این عنوان را کسب کند یا خیر؟ بنظر می رسد رونالدو بار دیگر می خواهد به سلطه مسی پایان دهد و برای شروع کسب این عنوان می تواند مناسب باشد.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط عارف در تاریخ 1392/05/16 و 23:20 دقیقه ارسال شده است

فقط مســــــــــــــــــــــــــــی


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما بهترین مربی جهان کیست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4319
  • کل نظرات : 385
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 448
  • آی پی امروز : 100
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 1,463
  • باردید دیروز : 260
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,463
  • بازدید ماه : 5,073
  • بازدید سال : 42,148
  • بازدید کلی : 602,150