loading...
هواداران بارسا ومسی
mohamadnabavi بازدید : 67 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

بایرن مونیخ خبر خرید این بازیکن 22ساله را یکشنبه اعلام کرد. اما آمدن او می‌تواند پیام بدی برای هافبک‌های فعلی داشته باشد.

یادداشت: ریسک بزرگ پپ با خرید تیاگو / با گوتزه چه خواهی کرد؟
 به نظر انتقالی بی‌نقص می‌رسید. پپ گواردیولا به بایرن مونیخ آمد. آن هم در فصل بعد از فتح سه‌گانه. او ماریو گوتزه، یکی از بهترین پدیده‌های دنیای فوتبال را هم داشت که کادوپیچ به او هدیه شده بود.

اما این هم کافی نبود. پیش‌فصل دیگر شروع شده و کمتر از دو هفته مانده به سوپرجام آلمان با بروسیا دورتموند. باواریایی‌ها خبر خرید تیاگو آلکانتارا از بارسلونا را اعلام کردند.

این انتقال کاملا معقول است. این بازیکن 22ساله پنج سال هم در تیم بارسلونا ب و هم در بارسلونا زیر نظر گواردیولا بازی کرده است. او در سبک مبتنی بر پاسی که گواردیولا در بایرن خواهد داشت می‌تواند نقشی تاثیرگذار داشته باشد.

 اما این انتقال پر از مشکل است. خط میانی بایرن، که فصل گذشته  رقیبان را بیچاره کرد، همین حالا هم بی‌نقص است و نیاز به تغییر ندارد.

 آنها ثبات را در خاوی مارتینس، خونسردی را در باستین شواین‌اشتایگر،  و کلاس را در تونی کروس دارند. تیاگو بازیکن خوبی است و قیمت  20 میلیون یورویی برای او واقعا ارزان است، اما هیچ چیز جدیدی به  این ترکیب نمی‌افزاید.

 نگران‌کننده‌تر این که این انتقال پیامی منفی به ستارگان فعلی بایرن می‌فرستد. کروس پیش از آن که فصل برایش در ماه آوریل تمام شود    خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان به تیم تحمیل کرده بود و توانسته بود بهترین آمار گل‌زنی خود را به جا بگذارد و سرانجام جایش   در ترکیب پشت سر ماریو مانجوکیچ را مستحکم کند.

 این انتقال برای گوتزه هم خوب نیست. این بازیکن 21ساله با قیمت 37  میلیون یورو خریداری شده و گران‌ترین بازیکن آلمانی تاریخ است. او  البته یکی از درخشان‌ترین ستارگان بوندس‌لیگا در فصل گذشته بوده، اما  گواردیولا اهمیت خرید او را بالا ندانسته: «گوتزه بازیکنی عالی است،  اما من به تیاگو نیاز دارم.» این حرف پپ در روز پنج‌شنبه را نمی‌توان  تعریف از گوتزه دانست.

 عجیب است که او بازیکنی را ترجیح می‌دهد که هنوز به دستاورد خیلی   بزرگی نرسیده و هنوز نتوانسته انتظارات فراوان از خود را برآورده    کند. آن هم به دو ملی‌پوش جاافتاده که فصل گذشته توفان به پا کردند.

مساله بعدی این است که تیاگو کجا قرار است بازی کند. گواردیولا گفته او می‌تواند در تمامی پست‌های میانی به میدان برود، هرچند که خط میانی در آلیانس آره‌نا همین حالا هم بسیار قوی است. کنار گذاشتن کروس – که همیشه رو به پیشرفت است – کاری احمقانه خواهد بود. شواین‌اشتایگر اسطوره باشگاه است و در اوج دوران بازی‌اش است. مارتینس هم فصل گذشته در کسب سه‌گانه اثرگذار بود و حضور او تفاوت زیادی رقم زد. یکی از آنها باید جایش را به بازیکن جدید بدهد. وگرنه پپ که 20 میلیون یورو برای یک بازیکن ذخیره نپرداخته!

گواردیولا حتی گفته ممکن است مارتینس را به خط دفاعی ببرد و تیاگو را جای او بازی بدهد. بازی بدون یک هافبک دفاعی متخصص مقابل امثال آگسبورگ مشکل خاصی نخواهد داشت، اما بروسیا دورتموند و سایر تیم‌های اروپا می‌توانند در چنین شرایطی در ضدحملات به آنها ضربه بزنند.

خرید یک هافبک دیگر هم توازن فعلی تیم را به هم می‌زند. لوییز گوستاوو درخشان نبود اما ذخیره خوبی برای هافبک‌ها است. او با شرایط فعلی در اولویت پایین‌تری نسبت به گذشته قرار می‌گیرد و ممکن است به دنبال رفتن باشد.

امره جان و پیر امیل هویبیرگ هم هستند. دو نفر از بهترین هافبک‌های جوان آلمان که منتظرند. جان 19ساله گفته ناراحت است که به او بازی نمی‌رسد. او هم اگر اوضاع بهتر نشود شاید برود.

برای باشگاهی که می‌خواهد از بازیکنانی که خودش پرورش داده حمایت کند این رفتاری بی‌نهایت ناجوانمردانه است. آن هم برای جوانانی که کار بدی نکرده‌اند که سزاوار این بی‌توجهی باشند.

گواردیولا در مراسم معارفه خود قول داد هم‌نوا با تیم باشد نه این که بایرن را مجبور کند با او سازگار شود. اما خرید عجولانه تیاگو ریسکی بسیار بزرگ است و می‌تواند توازن تیم را به هم بزند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما بهترین مربی جهان کیست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4319
  • کل نظرات : 385
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 448
  • آی پی امروز : 110
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 3,043
  • باردید دیروز : 260
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,043
  • بازدید ماه : 6,653
  • بازدید سال : 43,728
  • بازدید کلی : 603,730